Strona 2 z 5
Znam swoje mocne strony i umiem je wykorzystać, a swoje słabości staram się pokonywać.
- Jestem przygotowany do roli ucznia.
- Wiem, że jestem Polakiem, znam swoje miejsce zamieszkania.
- Jestem samodzielny samoobsługowo, potrafię po sobie posprzątać.
- Szanuję przyrodę, dostrzegam jej piękno.
- Jestem otwarty na świat i ludzi.
- Wiem co jest dobre, a co złe.
- Dostrzegam potrzeby własne i innych.
- Jestem aktywny, dociekliwy, kreatywny i staram się być ambitny.
- Mam pozytywny obraz samego siebie.
- Mam świadomość własnej tożsamości.
- Jestem komunikatywny, nie boję się wyrażać własnych opinii.
- Dążę do rozwiązywania problemów.
- Przestrzegam podstawowych wartości, które uzyskałem od Rodziców, Dziadków, Rodziny i Nauczycieli.
- Okazuję szacunek i pomoc innym ludziom, jestem tolerancyjny i otwarty wobec innych.
- Aktywnie uczestniczę w życiu rodzinnym, życiu przedszkola i grupy.
- Dbam o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
- Osiągnąłem umiejętności, chcę się dalej uczyć, rozwijać i jestem sprawny fizycznie.
Ale pamiętajcie, że mam prawo do porażek i chwil załamania.
- Muszę się wypłakać, nieraz wykrzyczeć, a czasem pomilczeć. Mam też prawo do chwili złego humoru – nauczę się z tym walczyć, ale powoli.
- Pozwólcie mi Rodzice i Nauczyciele mieć swoje tempo pracy, pozwólcie pytać, gdy czegoś nie wiem, pozwólcie uczyć się od Was samych.
- Pozwólcie mi być sobą, nie porównujcie mnie z innymi dziećmi. Jak będą wszyscy tacy sami będzie na świecie nudno.
- Nie muszę wszystkiego umieć, nie muszę mieć wielu talentów.
- Pomóżcie mi rozwijać się w tym kierunku, który jest zgodny z moimi talentami.
- Jak mi się coś nie uda pozwólcie mi spróbować jeszcze raz i jeszcze raz, tak długo, aż mi się uda.
- Uczę się, ale nie chcę żyć pod ochronnym parasolem – muszę wiedzieć, widzieć i czuć nawet jak to będzie bolało.
Bo życie jest skomplikowane, a ja chcę i muszę wiedzieć, co można, a czego mi nie wolno.