to opis umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole.
Można uczyć więcej, lecz tylko wtedy,
gdy jest to zgodne z potrzebami edukacyjnymi grupy dzieci,
z którą nauczyciel pracuje.
Zadania Nauczycieli Przedszkola to ukształtowanie u dzieci gotowości do opanowania umiejętności wyszczególnionych w podstawie programowej.
Podstawa Programowa nie opisuje treści, które nauczyciel ma realizować z dziećmi w czasie zajęć, a umiejętności które musi wychowanek osiągnąć (napisana jest językiem efektów kształceniowych).
Priorytetem Podstawy Programowej jest:
W oparciu o Podstawę Programową opracowano programy wychowania przedszkolnego.
Wyboru programu dokonuje nauczyciel, a dyrektor dopuszcza do realizacji.
Programy nie mają numeru dopuszczenia przez MEN oraz nie ma obowiązku publicznego informowania o wybranych programach.
Podstawową formą działalności dzieci jest zabawa, stąd zalecane przez MEN proporcje czasowe:
1/5 czasu – zabawa swobodna
1/5 czasu – zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
1/5 czasu – ogród przedszkolny, zajęcia sportowe w terenie
2/5 czasu – czasu do zagospodarowania przez nauczyciela (czynności samoobsługowe, posiłki, zajęcia dodatkowe, obserwacje itp.).
Bardzo ważną rolę w życiu dziecka w Przedszkolu odgrywa rytm dnia. Dlatego prosimy Rodziców o punktualne przyprowadzanie dzieci do Przedszkola (do godziny 815).
Niedoceniana zwykle regularność, w życiu przedszkolaka przynosi wiele pożytków. A mały człowiek dzięki niej staje się spokojniejszy i lepiej radzi sobie z ogromem wrażeń. W uporządkowanym, przewidywalnym świecie dziecko czuje bezpiecznie.
Ta strona używa cookie m. in. w celach statystycznych. Dowiedz się więcej na ich temat i o zmianie ustawień w przeglądarce.
Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.